Projektowanie opakowań produktów

agencja projektowania opakowań

Projekt opakowania Happy Chicken
Projekt opakowania Yummus
Projekt opakowania SOLIS

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż produktu? Zdajesz sobie sprawę, że to właśnie opakowanie jest pierwszym kontaktem konsumenta z artykułem? Interesują Cię profesjonalne projekty graficzne opakowań? Jeśli tak, jesteś we właściwym miejscu. Nasze studio specjalizuje się w tworzeniu opakowań, które nie tylko wyróżniają się na tle konkurencji, ale wprost wpadają do koszyka!

Czy wiesz, że do niezaplanowanych zakupów konsumentów zazwyczaj skłania atrakcyjność opakowania produktu? Strona wizualna artykułu bardzo często decyduje o jego sukcesie na rynku. Cechy, na które zwracają uwagę klienci podczas zakupów, to: barwa, grafika, zdjęcie, ilustracja, liternictwo, a także forma przestrzenna opakowania.

Opakowanie jako element marketingu

Właściwie opracowane opakowania produktów stanowią integralną część strategii marketingowej. Poza tym, że przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności towarów i zainteresowania nimi nabywców, mogą też spełniać wiele innych zróżnicowanych funkcji. Nie wynikają one jednak z istoty samego opakowania, ale z jego powiązań ze zjawiskami i instrumentami marketingu.

Do najważniejszych funkcji opakowań zalicza się:

  • ochronną,
  • użytkową,
  • komunikacyjną i promocyjną,
  • logistyczną,
  • edukacyjną,
  • ekologiczną.

Elementy opakowania traktowane są współcześnie jako system znaków w komunikacji marketingowej – stanowią swego rodzaju kod. Kompozycja starannie dobranych znaków tworzy warstwę wizualną opakowania – wśród nich można wyróżnić znaki obligatoryjne, czyli takie, które bezwzględnie muszą znaleźć się na pudełku ze względu na obowiązujące uwarunkowania prawne oraz znaki fakultatywne, które można nadawać w dowolnej formie i ilości… oczywiście z zachowaniem niezbędnego umiaru.



W jaki sposób tworzymy projekty opakowań?

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że opakowanie produktu powinno zostać zaprojektowane w ten sposób, aby oddziaływało na psychikę konsumentów, zmuszając ich do świadomego lub podświadomego wyboru określonego towaru. Opakowanie bez wątpienia musi się wyróżniać na tle innych, przyciągać wzrok i wzbudzać zainteresowanie. W funkcji promocyjnej szczególnie ważne znaczenie mają dwa elementy: kształt oraz kolor opakowania.

Każdy projekt graficzny opakowania produktu powstaje w wyniku złożonego procesu, stanowiąc rezultat pracy wielu specjalistów, w tym managerów projektu, ekspertów od znaków i piktogramów, rysowników, konstruktorów opakowań oraz kreatorów koncepcji. Zanim przystąpimy do tworzenia właściwej wersji opakowania, zawsze wcześniej przeprowadzamy szczegółowe badania rynku. Twoje opakowanie powinno być oryginalne i wzniecać określone emocje, ale jednocześnie musi budzić zaufanie. Inaczej więc będzie wyglądać w sytuacji, jeśli produkt ma być wybierany głównie przez nastolatków, a inaczej, gdy jest dedykowany kobietom powyżej czterdziestego roku życia z dużych miast. Grupa docelowa jest jednym z istotnych czynników, który bierzemy pod uwagę w procesie projektowania opakowań dla firmy.

Dla jakich branż tworzymy opakowania?

Projektowanie graficzne opakowania stanowi usługę, którą realizujemy dla klientów wszystkich branż. Tworzymy nowoczesne, użyteczne i przykuwające uwagę opakowania dla wyrobów:

  • spożywczych,
  • cukierniczych,
  • chemicznych,
  • tekstylnych,
  • parafarmaceutycznych,
  • alkoholowych,
  • oraz wielu innych.

Jakie technologie wykorzystujemy w projektowaniu opakowań?

Projektowanie etykiet produktów jest sztuką wymagającą nie tylko doświadczenia, talentu czy doskonałej znajomości branży poligrafii. Równie istotne znaczenie mają nowoczesne technologie. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów, korzystamy wyłącznie ze sprawdzonego i przetestowanego oprogramowania, dzięki któremu w czytelny i przejrzysty sposób możemy przedstawić symulację widoku bryły opakowania z nadrukiem oraz kompletem ewentualnych wykończeń (tłoczenie, pokrycie folią holograficzną itp.). Każdemu naszemu klientowi możemy zaprezentować wizualizację opakowania w postaci zdjęcia, bryły lub w formie filmu. Specjalizujemy się również w tworzeniu widoków 3D.

Opakowanie Desi Munch

Jakie zalety mają nasze opakowania?

Naszą specjalnością jest profesjonalne projektowanie opakowań sprzedażowych. Dokładamy wszelkich starań, aby poprzez design przekazać potencjalnym konsumentom wszystkie najważniejsze cechy marki oraz produktu.

Najważniejsze zalety naszych opakowań to:

  • Indywidualne podejście projektowe – każdy projekt opakowania produktu stanowi dla nas wyzwanie, które realizujemy z maksymalnym zaangażowaniem. Dokładamy wszelkich starań, aby tworzone przez nas opakowania były użyteczne i nowoczesne zarazem, a także odpowiadały konkretnym wymogom danej branży.
  • Kształt dostosowany do produktu – zwracamy uwagę, aby przygotowywane przez nas opakowania charakteryzowały się indywidualnym, oryginalnym kształtem.
  • Wygląd dopasowany do grupy, branży i założeń marketingowych – wiemy, że opakowanie musi stanowić integralną część strategii marketingowej, dlatego kładziemy szczególny nacisk, aby projektowanie opakowań produktów było spójne z branżą, z którą mamy do czynienia oraz z grupą konsumentów, do których jest skierowane.
  • Wysoka jakość wykończenia – siłą właściwie ukształtowanego i starannie przemyślanego projektowania opakowania jest fakt, że może ono nawet najzwyklejszemu produktowi nadać prestiżowy charakter. Przyczynia się do tego wiele elementów, w tym między innymi wybór materiału, kształt czy metody uszlachetniania druku (złocenie, tłoczenie itp.).
  • Zniżki przy projektowaniu serii opakowań – w sytuacji, gdy projektujesz serię opakowań różniących się jedynie detalami, to oczywiste, że ilość naszej pracy będzie mniejsza – dla Ciebie oznacza to niższą cenę.

Należymy do tych, którzy pasjonują się najmniejszymi nawet detalami – bez względu na to, czy chodzi o przygotowanie koncepcji opakowania nowej marki z branży spożywczej, czy uporządkowanie linii opakowań w asortymencie firmy z sektora chemicznego. Jeśli potrzebujesz wysokiej jakości projektu graficznego opakowania, który będzie spójny ze strategią marketingową Twojego przedsiębiorstwa i wzbudzi zainteresowanie potencjalnych konsumentów, zachęcamy do kontaktu z naszą firmą.


Portfolio opakowań produktów


Fruitness - projekt
Happy chicken - projekt opakowania
Conscious Foods / Yummus
Projekt Desi Munch suempol - Pan Łosoś - projekt opakowania Projekt opakowania precise portions
Awesome fruits Pure Bronze Solis
Obraz przedstawia projekt opakowania produktu Suempol Ekovista Projekt opakowania kawy Mocca Club