Branding
Branding
Branding to bardzo szeroka dziedzina, wymagająca równie szerokiej wiedzy i zaangażowania projektantów oraz specjalistów od marketingu. Gdyby miało się wybrać jedno słowo w języku polskim, które jest odpowiednikiem tego terminu, byłoby to zapewne „znakowanie”. Jest to oczywiście ogromne uproszczenie, jednak dotyka sedna problemu, jako że branding to technika marketingowa polegająca na oznaczaniu, nazywaniu, kreowaniu wizerunku i odpowiednim reklamowaniu produktów / usług w sposób pozwalający nawiązać emocjonalną więź z konsumentem. Celem brandingu jest obietnica satysfakcji, utrwalanie istnienia marki w umysłach odbiorców, kreowanie i ciągłe utrzymywanie pozytywnego wizerunku u wybranej grupy docelowej oraz odróżnienie produktu, czy usługi od oferty konkurencji. Brandingiem będzie zarówno konstrukcja logo, jak i projekt opakowania produktu, projekt etykiety, design produktu, reklama w magazynie branżowym, czy w telewizji.
- Powołanie nazwy (naming),
- Projektowanie logo,
- Projektowanie opakowań produktów,
- Projektowanie etykiet dla produktów,
- Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej,
- Tworzenie księgi znaku