Redesign i rebranding
Redesign
i rebranding
Rebranding to nie tylko nowy projekt logo czy design opakowania produktu, to także transformacja innych atrybutów brandu, jak zwiększenie satysfakcji klientów, usprawnienie procesów, poprawa organizacji, podniesienie jakości oferowanych produktów, czy usług i wiele innych. Trzeba jednak zaznaczyć, że rebrandingwykonywany jest z różnym stopniem intensywności, w zależności od ustalonych potrzeb. Zazwyczaj wymienia się trzy stopnie natężenia wspomnianej transformacji:
- Lifting, redesign, czyli odświeżenie wizerunku (najdelikatniejsza transformacja) – opiera się na wprowadzeniu zmian w takich atrybutach marek, jak: identyfikacja wizualna (m. in. projekt logo), graficzne projekty opakowań, itp. Upraszczając, lifting odbywa się głównie w oparciu o przekształcenie dotychczasowych projektów graficznych kojarzonych z marką. Zdarza się, że zmiany są tak drobne, że nie zostają w pełni zauważone przez konsumentów.
- Ewolucja – częstą praktyką jest wprowadzanie zmian małymi krokami z zachowaniem najistotniejszych elementów charakteryzujących daną markę
- Rewolucja – Całościowe przeprojektowanie brandu, często obejmujące również zmianę nazwy. Odrzucenie dotychczasowych rozwiązań na rzecz zupełnie nowych strategii działania
Najprostsza odpowiedź nasuwa się sama – to wciąż przekształcający się rynek wymusza zmiany na właścicielach marek. Aby produkty lub usługi były nadal konkurencyjne, należy dostosować się do dynamiki tego rynku. Zmieniają się stale również potrzeby i wymagania konsumentów, dlatego firmy często zlecają badania konsumenckie w celu charakteryzowania obecnych i przewidywania nadchodzących trendów. Największą korzyścią rebrandingu i redesignu jest zwiększenie satysfakcji grupy docelowej oraz wartości marki, a co za tym idzie wzrost obrotów.